F10:6

LIDINGÖ * F10:6 * HEMSIDA

Aktuella träningstider

Träning måndagar 18:30 till 20:00 samt torsdagar 18:30 till 20:00, båda på Dalénum.

Samträning med Rudboda F10:9 tisdagar 19:00 till 20:30 på Rudboda konstgräsplan.

Md img 4978
Vinst mot DIF 17 september
Md img 4901
Segerglädje, vinst mot Karlberg 4 september
Md img 4845
Vinst mot Ursvik 27 augusti
Md img 4129
Örebrocupen 2022
Md img 4095
Örebrocupen 2022
Md img 3308
Uppsala Indoor Cup 26 mars
Md img 3179
Boys & Girls Spring Cup Djursholm 11 mars
Md 2bbef57b 00d6 4897 8b03 6054ac0fa331

Om vårt lag

Vi tror på lustfylld träning, när tjejerna har roligt och är motiverade så händer det saker. Det har vi sett prov på under 2021. Med lusten och lagandan som utgångspunkt så skapar vi ett fokus under träningarna där vi kan arbeta metodiskt med att förbättra tjejernas förmågor på plan, som grupp och individuellt.

Några ord om föräldrastöd

Nu när alla pandemirestriktioner lyfts bort så vill vi slå ett extra slag för att ni som föräldrar dyker upp då och då på träningarna med glada tillrop. Det är viktigt att tjejerna får känna sig sedda och inte minst att ni får ta del av deras fina utveckling på plan. Vi uppskattar även att ni föräldrar stöttar hela laget i form av att ta olika uppdrag (tack alla ni som tog på er uppgifter vid föräldramötet) samt att ni ställer upp för varandra och samordnar skjuts vid träningar och cuper.

Närvaro på träning

Det är viktigt att våra tjejer är närvarande så mycket som möjligt för att kunna utvecklas i fotbollen och känna gemenskap med sina lagkamrater. Vi förstår att man även har andra aktiviteter, och vi uppmuntrar särskilt andra idrottsrelaterade aktiviteter då varierad träning ger starkare fysik och minskar risken för skador, men försök planera så att dessa aktiviteter inte krockar med fotbollen.

Kallelser och tider

Vi skickar INTE ut kallelser då vi utgår ifrån att alla kommer till träningarna. Skulle man vara sjuk eller ha annat förhinder så ber vi att ni i möjligaste mån skickar frånvarobesked i föräldrachatten dagen innan träning alternativt på morgonen. Då underlättar ni för oss ledare att planera träningen.

Det är väldigt viktigt att tjejerna lär sig att vara i tid så att vi kan komma igång direkt med träningen då vi har begränsad tid på plan. De flesta är förstås beroende av föräldrars transporthjälp så här måste vi föräldrar också se till att vara i tid. STRESSA INTE, stress påverkar träningen negativt och om det sker ofta så finns risken att motivationen för träningen avtar.

Inför träning och match

God sömn och mathållning är A och O för tjejernas styrka, kondition och motivation. Våra tjejer måste vara utsövda och ha ätit ordentligt inför träning och match så att de orkar med och kan prestera sitt bästa. Förbered i god tid kläder och utrustning och se till att tjejerna SJÄLVA kan hålla reda på vad som ska med; fotbollskläder, benskydd, rätt skor, boll och vattenflaska. Det är viktigt att lära sig ta ansvar – både inom och utanför fotbollen.

Vid skada eller sjukdom

Är man sjuk ska man givetvis stanna hemma. Har man däremot en mindre skada eller dylikt så är det jättebra om man ändå kommer och tittar på träningen. Då slipper man avbrott i gemenskapen och man lär sig alltid av att lyssna och titta på när lagkamraterna tränar. Och vill man så får man gärna hjälpa oss ledare med träningen.

Vårdlinje för idrottsskador

Det finns en gratis tjänst för rådgivning och vård om din tjej råkar ut för en idrottsrelaterad skada. Ledare eller föräldrar kan ringa 020 - 44 11 11 så svarar en sjukgymnast som ger råd och som även kan boka tid hos vårdgivare specialiserad på idrottsskador. Ett bra nummer att lägga på minnet.

Md intersport 360x250 webshop
Md nyhetsbrevet eaf2883  text
Md svenska spel
Md r d v rd banner svff 207x320
Md sponsorhuset
Md stodmedlem
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub